2013. október 2., szerda

Gondolataim Lisztről, Korrektségről, és az Álmomról

 Azon töprengek, hogy csak a forgalmazót feltüntető lisztes zacskó tartalma-e a rossz vagy a Lengyelországból érkező olcsó tejben keressem a hibát mikor a süteménykészítés közben a csomócskák nem tűnnek igazán el.
 Persze lehet, hogy én vagyok a béna és tökjó a műtej és a csoda tudja valójában milyen hamutartalmú liszt ( BL-55-ös lisztben az 55 jelenti a hamutartalmat. Ez annyit tesz, hogy egy adott mennyiségében 0,55 a hamutartalom. ) Lehet, de az is, hogy kifogásolhatóak ezen termékek. Bár az igazat megvallva, mint itt ahol a blog bővül, rá lehet mutatni általánosságban a hazai nagyipar mennyiségelvű, minőségellenességére. Majmoljuk a külföldről idehozott vacak áruk színvonalát.
 Ennek két oka van, az egyik a versenyképesség megtartása ( szemét a szemét ellen! ) A másik a pofit hajszolás! Mert sajnos Magyar vállalkozók zöme igenis az EXTRA PROFITRA HAJT! Azaz nem ő hanem a munkásait hajtja! S ebben sok kis üzem is benne van, sőt jobban, mint a nagyok. A nagy több ellenőrzést kap és valóban könnyebb is megkennie az ellenőröket, de aljasabbul ki is használják a munkásaikat.


 Nem értem arról miért nem beszél egyik kormány sem, hogy felszámolja az olyan vállalkozókat akik csak papíron adják ki a szabit, vagy a betegálomlányt nem fizeti ki. Mindegy, mert leírom attól az olyan gazemberek nyugodtan híznak. S elmondhatom nekem szerencsém volt mind a két malomnál ahol dolgoztam.
 Pilisen nem extra fizetésünk volt, de negyed vagy félévente biztos, hogy volt egy teljes havi jutalom! Ja és nem rokkant bele az üzem, és még a piac sem ölte volna meg. Ehhez egy tökéletesen alkalmatlan a régi üzemvezető asszonyt leváltva, egy minden téren, kivált malom és üzemgazdaságtan analfabéta fazonnak volt köszönhető.

 Pánd, nos az egy más területen jelentős cég tulajdona volt, és csak a szerintem tulajdonosi érdektelenség miatt bezárt üzem. A malom tisztán bármikor 3-5 milliót megtermelt/megtermelne és mindezt egy műszakban, de ez egy másik történet. Tény mindenesetre, hogy nagy cég és voltak/vannak és akad kik rossz véleményt éreznek ha eszükbe jut. Az én részemről teljes szabadságot élveztem a malomban mint molnár és mind szabi mind betegállomány terén teljesen korrektek voltak.
Szerettem és szeretem azt a malmot, s mivel áll már jó pár éve, nem egy befektetőnek írtam abban a reménybe megfelelhet neki a 3-5 milliós havi profit. Hát csak annyit hazánk nagy cégeinek vezető beosztású alkalmazottjairól, hogy még egy NEM válaszra sem méltatták magukat. Igaz ez az én bajom, meg az is, hogy egy kiaknázatlan lehetőséget feltöltenek külföldi lisztel vagy ócska hazaival. Csak így tovább Magyarország!         

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése