2013. június 3., hétfő

KIŐRLÉS

E malom többet ér mint a modern számítógép vezérel rémségek!

A Malomipar mostani arculata, egy eltorzult irányt és célt követ, amely biztos, hogy nem vezet jóra. Mert ott az elmebeteg, százalék hajszolás! -Ahol is a cél, hogy egy adott gabonamennyiségből minél több lisztet préseljenek ki.
 Csak emlékeztetőileg ( 72-73% volt a tanult optimális szabvány ) most viszont bőven 85% felett lebeg. S erre van egy apró kis történetem.
 Történt, hogy beszélgetésbe keveredtem egy modern malom dolgozójával és feljött a rovátkolás. Ez az őrlés szempontjából elengedhetetlen, mert a rovátkák "aprítsák" a szemeket minél kisebb részekre. Nos ezek a rovátkák egy acélköpenyen találhatók, s mikor elkopna újra kell rovátkoltatni. De a lényeg, ez a dolgozó meséli, hogy náluk havonta rovátkoltatnak.
 Na ez megdöbbentett, s az emberke látva arcom sietve segítségemre, hogy megértsem gyorsan hozzátette, hogy a malom három műszakban üzemel.
 Jó, gondoltam és kíváncsin megkérdeztem, dolgoznak e ott molnárok? Persze a válasz az IGEN volt. Erre csak bólogatni tudtam, és csak annyit közöltem, hogy én is dolgoztam három műszakos malomban, és ott évente egyszer volt általában, rovátkolása a hengereknek.
 Ekkor viszont beállt a nagy hallgatás, és emészthettem a hallottakat. S mikor a szerencsém folytán


járva egy szuper malomba és szembesültem az elmebeteg lisztkihozatallal ( 85% ) már nem csodálkoztam. Meg volt a titok, úgy összefogassák a hengereket, hogy az acélt is leőrlik a hengerről.
 Némi iróniával, nem csak a víznek, de a lisztnek is van vastartalma.
 Ám ez egy örült művelet, egyrészt ott a rovátkolás költsége, másrészt ott a szerintem 20% villamosenergia költségnövekedés, és harmad részt, ami persze a tulajt nem érdekli, amíg csak kockázat, de ott van a tűz veszélye! Mert bizony e túl fogatott hengerek oly forrok, hogy nyugodtan lehet rajta tojást sütni.
 Szóval a mostani tendenciával ott tart a Malomipar, ahol tartott mikor minőségi lisztet gyártottunk és nem volt extra százalékra igény.
 Bár most sem nagyon van igény, hisz szinte hasznavehetetlen a liszt, a kenyér tele adalékkal. Ez inkább csak egy beteges gondolatmenet kudarcra ítélt evolúciója. Mert mit is nyer a malom? Magasabb villanyszámlát, több karbantartási költséget, és por lisztet. Persze ez addig működik, míg mi vásárlók megvesszük a minősíthetetlen minőséget. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése