2013. április 22., hétfő

Hurrikán

Nem láttam sok malmot, ám ahhoz eleget, hogy tudjam mi az ami még malom. furcsa ez a megjegyzés, de én a lisztgyárakat nem nevezem malomnak, s az sem érdekel, hogy a valódi malmokért és szakmáért szélmalomharcot kell vívnom.
 Nem vagyok hős, és nincs is pénzem, hogy bebizonyítsam amit vélek nem csak elvekben de a valóságban is helyes és jól kivitelezhető. S mint általában nálunk a vállalkozások, nem a minőségre hanem a mennyiségre hajtva, még legalább öt-tíz esztendő míg a Magyar ráébredve mivel is etetik, fellázad és elűzi a mű malmosokat és a mű pékségeket.
 Ez idő, és még pár évig hallani fogjuk, hogy milyen egészséges ez vagy az, de itt az ez-az(!) a szemét amit felszeletelnek és jó pár méreggel átitatva a boltok polcára helyezik. Tetszik vagy nem, ez az igazság! Elég ha belegondol valaki, hogy a kenyérbe minek lisztjavító?! ha normális a liszt miért kell javítani, ha meg nem mi a francért kell a pékségnek, boltnak átvenni.
 Persze a profit, és itt a gazdaságos! lehet, hogy gazdaságos a polcra helyezni, de a mai áruk nagy részére, úgy mint a cigarettánál, nyugodtan  lehetne horror képekkel illusztrálni, hogy így jársz ha sokáig ezt eszed.
 Na jó, ehhez sem vagyunk felnőttek, igazából minden vackot magunkba tömünk mert egy vadember kitalálja. Nos ez olyan, mint például a Pándi malom, a felvonófejekhez nem lehet hozzáférni, mert aki megalkotta semmilyen hozzájutási útvonalat nem kreált. Zseni egyértelmű, még létrával is életveszély. Szóval vannak a zsenik akik kiagyalnak egy hülyeséget, és más valakik meg dolgozzanak vele. S ez van a korszerű táplálkozással is, étkezési korpa, jó pénzt fizet a vásárló, és olykor amit kap semmivel sem különb vagy jobb mint amit takarmányozásra szánva a jószág elé vetnek.
 S a kedvencem a teljes kiőrlésű valamik, megvenni a takarmány búzát és hajrá, ledarálni, a terméket pedig drágán eladni. Ez az élet Babócsai néni!
 S persze ebben cinkosak a pékségek és a kereskedők. Senki nem gondolkodik, hogy egy egyszerűbb termék miért is drágább???
 Javaslóm a teljes kiőrlésű fanatikusoknak, tisztelet akinek betegség végett muszáj ez fogyasztania, szóval akik mert felkapott legelik az ilyen és ehhez hasonló termékeket, vegyenek egy kalapácsos darálót és darálják le a terményboltba vásárolható búzát és süssék meg otthon a kenyerüket. Jóval olcsóbb és méregmentes.
 De a sok szemét után jön a takarítás, ami itt azt jelenti, elmondom hol láttam egy malmot amibe első látásra beleszerettem. Hagyományos és kicsi, könnyen átlátható és még nem az ampermérőt figyelve állítsák be a hengereket. Nos ez a Tápiószelei Malomüzem! Voltam ott és láttam, ha rugalmasabban egyeztettünk volna ma már ott dolgozok. Nincs rossz szájízem, egy jó malmot láttam és bár ez nem a reklám helye, ha valódi jó lisztet szeretne valaki venni, akkor ott biztos megkapja, mert az nem egy porgyár hanem egy valódi MALOM!!! Csak ajánlani tudom, soha nem reklámoztam, még azt sem ahol dolgoztam, de az a malom az én szemembe csodás! Csak remélem, hogy a tulajdonosok nem csúfítsák el a modernizálással, mert akkor nem csak a varázsát de a minőséget is elveszítik, mint sok-sok más malom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése