2013. december 11., szerda

Lokális a Globális

Globalitás a malomiparban, nos szinte csak a nagy automatamalmok ontják a rossz és rosszabb liszteket. Egyeduralkodók, konkurencia a külhoni liszt amit a multi hozatnak be, illetve a vegyes tulajdonú vállalatok, melyek szintén a behozatallal kompenzálják a nálunk bezárandó üzemeik kapacitását.
 Persze ez egy lokális probléma, globális érdekek mentén. A jó lisztet előállító malmok sorra csukják kapuik. Ők nem tudják a versenyt tartani a 100ft/kg alatti lisztárral. Már csak azért sem, mert a felvásárlási ár 50-60ft körül mozgott. S ebből képtelenség kitermelni a nyereséget. Ez most megint egy túlélési játék, a nagyok a szemetükkel együtt fennmaradnak, mert kellő tartalékkal rendelkeznek.
 Sajnos hazánkba nem a minőség a lényeg, és mert tudatos kormánypolitikával megszüntették a szakképzést, nincs valódi molnár utánpótlás. CUKORGYÁR TÖRTÉNET!
 Teszem hozzá a Gabonaipar általánosságban nyereséges volt, és még is privatizálták kapcsolati alapon, és bizony nem a reális árakon.
 Egy hagyományos malommal bármikor verem a nagy malomipari cégek lisztminőségét, ám erre nincs igény. De ha van is, nincs ki bele merjen vágni. Megjegyzem nem egy befektetőt próbáltam megnyerni, mert hiszek az egészséges és minőségi lisztben és abban, hogy ez megilleti a vásárlót.
 Ám sajnos nem vagyunk Ausztria ahol inkább a minőség, mint a mennyiség az úr. S ahol a városka saját malma a saját pékségének szállít és a lakosok nem Pipacspirosról hozott adalékokkal teli kenyeret falatoznak, hanem a saját, hazait.

5 megjegyzés:

  1. Valóban sajnos nem vagyunk Ausztria és ennek a privatizáció és a profitéhség az oka! :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Angi! Köszönöm, hogy itt lehetek! Te mindig szolgálsz meglepetésekkel! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Angi!Hogyan lehet ezt üzemeltetni, mert sem az fb-n, sem a google-on nem találom!!!

    VálaszTörlés
  4. Tisztelt "blog "tulajdonos!
    Volna egy tiszteletteljes kérésem,mégpedig: Én vidéken szabolcs megyében születtem,s szinte a földeken nőttem föl. Megtanultam a "paraszti munka minden csinját-binját a vetést aratást,cséplést,szántást. Anno 1970-ben elvégeztem Nyiregyházán a kertészeti szakközép iskolát,de aztán egy "véletlen"folytán mégis hivatásos katona lettem 1973-tól, 1996-ig. Igaz már nem vagyok "fiatal"(62 é)de még igen jó a fizikai állóképességem. Én már 1996-tól szolgálati nyugdijas vagyok,de azóta is csak "szenvedek" a bezártságtól mert panellakásban élek. Tenni akarok,alkoni és "valahol"egy kiserdő mélyén akár fotón látható kismalmot kezelni,felújjtgatni,mert a "civil"szakmám szobafestő-mázoló. Tehát tud-e ön il dn kismalomról,amely üresen áll és nincs gazdája,illetve felújjitásra szorul. Kérem ha tud ilyenről közölje velem,és értesitsen. Elérhetőségem: T:+36709432595 email: deme-57@freemail.hu. Maradok őszinte tisztelettel: Demeter József nyugállományú katona

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tisztelt Látogató! Sajnos sok lepusztult malom van az országban. A tulajdonviszonyok bonyolultak, ám az önkormányzatok többet tudnának segíteni. Pár éve pont a Gyömrői Malom pusztult el mert a tulajdonosa nem foglalkozott vele. Természetesen ha értesülők értesítem.

      Törlés