2013. május 7., kedd

Miért nincs molnárképzés...

Miért nincs molnár képzés? - okkal, így a szakmaiság elveszhet a profitorientáltság mindent elsöprő akarata mellet, hisz hamarosan nem lesz szakmaiság.
 Az hogy valaki elvégez egy ilyen vagy olyan főiskolát, egyetemet, távolról sem lesz molnár! Kiírhassa a nevéhez, hogy mérnők vagy technológus ám attól nem látva jóformán egy valódi malmot és a hengerbeállítást a kw-hoz kötve végzik, nem teszi alkalmassá, hogy akár egy hengert MAGA beállítson.
 Az hogy számítógépes szörnyek uralják a ipart, nem előny, hanem hátrány. Először is a molnárnak titulált, monitor előtt ücsörgő figura nem tudja a hengert beállítani, másodszor jóval több energiát igényel egy ilyen korszerű borzadály mint egy klasszikus malomüzem!
 Ez a tendencia, persze csak addig működik, míg a szuper, új malmok nem lesznek rossz, lerobbant üzemek, amelyben ez vagy az nem funkciónál, és kellene egy értő ember pl a hengerbeállításhoz!
 S ne feledjük azt az apró tényt, hogy az energia nem olcsóbb, hanem drágább lesz. Nem tudom, hogy megélem e de biztos vagyok benne, hogy eljön még a klasszikus malmok ideje! Ám ott lesz a bökkenő, mikor nem akad ki kiképezze a molnáriságot. Mert bizony a sok diplomával mindent lehet csinálni, csak ép hengert beállítani, szíjat felrakni, de még a Pekár minta készítés is kérdőjelek történne. Most is van olyan malomtulajdonos, akinek ősei molnárok voltak és azt nem tudta megmondani mit jelent a BL-80 jelzésből a 80, bár a BL is kérdéses. Szóval ilyen alapzsenikkel az ipar messze nem fog méltó régi nagy híréhez visszatérni. Magam csak egy szimpla molnár vagyok, és távol áll tőlem, hogy jónak tartsam magam, de azért van elképzelésem mit jelent a 80-as jelzés.
 Véleményem szerint sok vezetőnek el kellene menni egy molnár képző kurzusra, mert bizony rájuk férne. Hiszen, hogy akar valaki malmot vezetni, mikor azt sem tudja mi az hogy malom. A suszter a kaptafánál, nekem ez a meglátásom, és akkor talán jó irányba fordulna ez a hajó... 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése